W tym miejscu otrzymasz szczegółowe wiadomości o rozwoju pracowników
Rośnie liczba pracodawców, którzy rozumieją, że rozwój pracowników w ogromnym stopniu przekłada się na sukces całego przedsiębiorstwa. Zmotywowani pracownicy wyposażeni w szeroki wachlarz umiejętności miękkich to przecież główny filar każdej firmy.
Rozwój kompetencji pracowników – efektywne techniki szkoleń
Audyt personalny pracowników umożliwiający ocenę ich indywidualnych kwalifikacji oraz predyspozycji może pomóc pracodawcy w budowaniu kadry, która będzie przygotowana na skomplikowane wyzwania. Za sprawą audytu Assessment Center/Development Center zrealizowanego przez doświadczonego coacha można ujawnić, który z pracowników manifestuje kompetencje kierownicze i będzie dobrym liderem zespołu. Sesje AC/DC mogą być wykonywane różnorodnymi metodami – przykładowo w postaci sesji indywidualnych lub grupowych. W czasie sesji z zatrudnionymi stosowane są efektywne techniki szkoleniowe, jak np. wywiady, analiza danego przypadku (case studies), zadania w grupach czy symulacje. W ten sposób można ujawnić prawdziwy potencjał zespołu i wspomóc rozwój pracowników. Po przeprowadzeniu sesji AC/DC można kontynuować działania z zespołem w formie coachingu.
Jak prowadzony jest audyt AC/DC i rozwój pracowników?
Dobrze opracowany audyt jest rozdzielona na parę etapów. Zaczyna się od analizy kompetencji niezbędnych do wypełniania danej funkcji w przedsiębiorstwu. W następnej kolejności audytor przygotowuje narzędzia, które będą użyte podczas sesji. Trzecim etapem jest zasygnalizowanie celów sesji oraz tego, co planuje się dzięki niej uzyskać. Równie istotne jest też miejsce, w którym będą przeprowadzone sesje z zatrudnionymi – musi ono gwarantować komfort, który wspomoże osiągnięcie celów audytu. Sama sesja AC/DC (grupowa bądź indywidualna) jest przeprowadzana przez wykwalifikowanych coachów, którzy mają wykształcenie psychologiczne. Czas trwania sesji wynosi co najmniej cztery godziny. Po jej przeprowadzeniu Klient otrzymuje drobiazgowy, indywidualny protokół, w którym zawarta jest diagnoza kompetencji audytowanych członków zespołu, określone są ich silne strony oraz podane są zalecenia, jak powinien być prowadzony kolejny etap rozwoju pracowników. Audyt AC/DC wieńczy feedback.
Jan Kłusak - doradca HR, coach biznesu, psycholog
Mob.: +48 500 456 374
E-mail:
[email protected]