Pragniesz poznać więcej szczegółów o audycie SEO Kraków? Wejdź na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola przedsiębiorstwa, firmy lub spółki pod kątem różnych czynników, np. finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie perspektyw rozwoju. Co, biorąc powyższą definicję pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej elementy, jak prędkość ładowania się witryny, metadane, kod strony, strukturę nagłówków i wiele innych aspektów. Poza samym zestawieniem uchybień i błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się także zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza witrynę www pod kątem zgodności ze normami W3C, użyteczności, zawartości strony, jak również prawidłowości kodu. Co więcej sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, aby znalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co istotne – zaleciła rozwiązania, które pomogą je naprawić.
Darmowy audyt SEO nie odnajdzie wszystkich błędów na stronie
Online można znaleźć dużo narzędzi oraz stron, dzięki którym można szybko i bez opłat przeprowadzić audyt SEO strony www. Pozytywy tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Długo by wyliczać. Bezpłatne narzędzia lub też okrojone dema z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeśli już przyuważą jakieś nieprawidłowości na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Wiele błędów (przykładowo w kodzie) dostrzec można tylko w czasie analizy przeprowadzonej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się z reguły od tygodnia do mniej więcej miesiąca. Okres na dostarczenie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, że go przeprowadzi. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszelkich istotnych problemów kryjących się na stronie. Jeżeli strona była utworzona na platformie pokroju Shoper czy Magento bądź na otwartym szablonie, to problemów do naprawienia może być sporo. Jeśli witryna powoli się wczytuje i ma wręcz zerową widoczność na istotne dla klienta słowa kluczowe, to także są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym pomysłem.
SEO audyt – co ujawni, jeżeli będzie wykonany dobrze
Starannie przeprowadzony audyt SEO może odkryć masę wad strony, m.in:
- brak czy też niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
- powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
- rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- jakość kodu witryny,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- słaba jakość treści na stronie,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- brak metadanych,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne ładowanie się jakiś elementów,
- brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość ładowania się witryny w wersji mobilnej i desktopowej
.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]