Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Pomimo wielu działań, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga profesjonalnego podejścia, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uderzyć w budżet firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.