Poszerz swoje wiadomości o windykacji faktur.
Jest dużo przeróżnych powodów, dlaczego klienci spóźniają się z opłatą za wykonaną usługę. Problem z nieopłaconymi należnościami dotyczy zarówno właścicieli firm, którzy świadczą usługi B2B, jak również podmioty z profilem działalności ukierunkowanym na odbiorców indywidualnych.
Regularne przypominanie o konieczności przelania opłaty – o windykacji polubownej
Wierzyciel ma prawo dochodzić niespłaconych należności na drodze windykacji długu. Choć termin ten większości ludzi niedobrze się kojarzy, tak naprawdę oznacza to proces w ramach którego rozpoczyna się w stosunku do dłużnika rozmaite czynności zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Czynności te dążą do ściągnięcia zaległości. To tzw. windykacja polubowna, to znaczy cykliczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i przypominanie o wymogu wniesienia opłaty. Gdy ta droga windykacji pozostanie bez odzewu, następną opcją jest windykacja sądowa. Jeśli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy nawet z kilkuset klientami i każdego miesiąca wypisuje porównywalną liczbę faktur i paragonów, prawdopodobieństwo, iż jakiś procent opłat nie zostanie przelany w ustalonym terminie na ogół się zwiększa. W organizacji całego procesu księgowania wpłat pomaga robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który posiada również opcję prowadzenia automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – ustaw własne harmonogramy działań
Robot Flobo nie tylko monitoruje, czy na rachunek wpłynął przelew od klienta, ale w razie potwierdzenia jej braku w określonym czasie, rozpoczyna ona proces upominania o obowiązku zapłacenia za fakturę. Właściciel firmy korzystający z tej aplikacji może dodać swoje scenariusze działań wszczynanych względem opieszałych kontrahentów, definiując między innymi odstęp czasu pomiędzy wiadomościami upominającymi. Notyfikacja o przybliżającym się terminie przelewu za fakturę wysyłana jest z aplikacji dodatkowo przed jego wygaśnięciem do tych klientów, którzy w ciągu minionego kwartału dwukrotnie spóźnili się z wykonaniem przelewu bądź którzy nie opłacili faktury w terminie w ostatnim miesiącu. Jeżeli notyfikacje nie przyniosą skutków, następnymi stadiami automatycznej windykacji prowadzonymi przez Flobo jest wygenerowanie noty księgowej o równowartości 40 euro oraz przekazanie zawiadomienia o zadłużeniu do BIG. Na końcu, pod warunkiem, iż wymienione powyżej kroki okażą się bezskuteczne, Flobo przekaże sprawę do e-sądu.
Wykorzystanie aplikacji do automatycznej księgowości oraz windykacji oszczędza liczne godziny poświęcane na śledzenie przychodzących należności, a po pewnym okresie przynosi też ogromną poprawę terminowości u klientów.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]